Rudolf Brockhaus; J. N. Darby - A Római levél magyarázata - A tapasztalat könyve
1.200 Ft 1.080 Ft Kedvezmény: -10%
Menny.:db

Rudolf Brockhaus; J. N. Darby - A Római levél magyarázata - A tapasztalat könyve

Gyártó: Evangéliumi Kiadó
Szállítási díj: 2.177 Ft
Várható szállítás: 2025. április 28.
Kívánságlistára teszem
1.200 Ft 1.080 Ft Kedvezmény: -10%
Menny.:db

Paraméterek

Cím: A Római levél magyarázata - A tapasztalat könyve
Szerző: Rudolf Brockhaus; J. N. Darby
ISBN/Cikkszám: 9783866981898
Kiadó: Evangéliumi Kiadó
Oldalszám: 231
Súly: 265g
Méret: 140*197mm

Leírás

Pál a rómaiakhoz szóló levelét 58-ban vagy 59-ben írta Korintusban, amikor éppen Jeruzsálembe készült, hogy az akhájai és macedóniai hívők adományait oda vigye. (Róm 15,25-28; vö. 16,1 – „Kenkrea” Korintus egyik kikötő városa volt). Pál ekkor még nem járt Rómában noha „sok esztendő óta” vágyott arra, hogy az ottani hívőket lássa. Hogy miként kezdődött az evangéliumi munkája Rómában, kiket használt Isten eszközül az ottani gyülekezet megalapítására, arról, semmi bizonyosat nem tudunk. Általában föltételezik, hogy a Rómába lakó, és évente Jeruzsálembe zarándokló zsidók megismerkedtek az ottani eseményekkel, és a Jézus Krisztusról szóló hírt ők vitték azután a nagy világvárosba. Minden esetre tény, hogy sem Pál, sem Péter (a körülmetélkedés apostola) nem jöhet szóba ennél a kérdésnél. Mindketten csak a nagyjából egy időben történt mártírhaláluk előtt néhány esztendővel jutottak Rómába. …A Kánon megállapításakor a Római levél az első helyre került az apostoli levelek között, jóllehet időbeli sorrendben semmiképpen nem az első. Korábban keletkezett a tesszalonikai, a korintusi és a galatákhoz írt levél.A Filippi levél magyarázata – A tapasztalat könyveAz Efézusiaknak írt levélben, éppen úgy, mint a Kolosséiaknak írt levélben, Isten a Krisztusban való helyzetünket mutatja meg. A Filippieknek írt levelében ezzel szemben a hívőt látjuk, amint keresztülmegy ezen a világon, benne keresztyénként járva. Ebben a levélben nem a tanítás van, hanem a hívőt látjuk Isten Szellemének erejével a versenydíjért futni, mert a keresztyénnek igazi ismertetőjele az, hogy a versenyfutást egészen és kizárólag a Szent Szellem erejében végzi. Ezért ebben a levélben nincs szó a bűnről, a „bűn” szó egyetlenegyszer sem fordul elő, és nincs szó harcról sem a szó tulajdonképpeni értelmében. Nem azért, mintha az, aki fut, a díját már elnyerte volna, hanem mert mindig csak egyet tesz: Isten Szellemének erejében fut a versenydíjért. Még nem ragadta meg, azonban egyetlen törekvése, hogy elérje. Mindenen felülemelkedik, ami benne és ami a világba van, fölötte áll minden külső körülménynek. A Filippiekhez írt levél a tapasztalat levele, mégpedig olyan tapasztalaté, amely Isten Szellemének ereje szerinti.